1. Üldtingimuste ulatus
1.1. Üldtingimused reguleerivad Patsiendi ja Medemise vastastikusi õigusi ja kohustusi Medemise poolt Patsiendile Tervishoiu- ja Iluteenuste osutamisel.
1.2. Üldtingimuste vastuolu korral Patsiendi ja Medemise vahel sõlmitava tervishoiuteenuse osutamise lepingu tingimustega kohaldatakse konkreetse tervishoiuteenuse osutamise lepingu tingimusi.
2. Mõisted
2.1. Üldtingimused– käesolevad üldtingimused.
2.2. Medemis– äriühing Medemis OÜ (registrikood 11222809).
2.3. Patsient– inimene, kellele Medemis Tervishoiu- või Iluteenust osutab või kes on avaldanud Medemisele sellekohast soovi.
2.4. Tervishoiuteenus– Medemise tervishoiutöötaja tegevus haiguse ennetamiseks, diagnoosimiseks ja raviks; samuti Medemise tervishoiutöötaja tegevus ja protseduurid Patsiendi elukvaliteedi tõstmiseks Patsiendi kehasse oluliselt sekkuval viisil. Tervishoiuteenused on muuhulgas nahahaiguste ravi, süstide tegemine ja kirurgilised protseduurid.
2.5. Iluteenus – Medemise töötaja tegevus, mille eesmärgiks on hoida Patsiendi head tervist või tõsta tema elukvaliteeti, kuid mis ei ole kehtivate õigusaktide kohaselt tervishoiuteenus. Iluteenused on muuhulgas Patsiendi kehasse oluliselt mittesekkuvad näohooldused.
2.6. Teenus– Medemise osutatavad Tervishoiu- ja Iluteenused ühiselt nimetatuna. Medemise pakutavad Teenused on loetletud Medemise veebilehel medemis.ee ning nimekiri võib ajas muutuda.
3. Vastuvõtule registreerimine ja lepingu sõlmimine
3.1. Patsiendil on võimalik avaldada soovi Teenuse vastuvõtule registreerimiseks järgmistel viisidel:
- Medemise veebilehel https://online.saloninfra.ee/medemis;
- telefoni teel Medemise veebilehel medemis.ee esitatud telefoninumbril ja lahtiolekuaegadel;
- e-posti aadressil info@medemis.ee;
- Medemise vastuvõtulauas.
3.2. Patsient on Teenuse vastuvõtule registreeritud, kui Medemis on esitanud Patsiendile sellekohase kinnituse. Kui Medemis ei ole Patsiendile kinnitust esitanud, ei ole Patsiendil kehtivat registreeringut.
3.3. Medemise veebilehe või e‑posti teel esitatud registreerimistaotlused kinnitab Medemis e‑posti teel ühe tööpäeva jooksul. Kui Patsient ei ole saanud selle aja jooksul Medemiselt registreerimise kohta kinnitust, on Patsient kohustatud Teenusele registreerimiseks ise Medemisega ühendust võtma.
3.4. Telefoni teel ja Medemise vastuvõtulauas esitatud registreerimistaotlused kinnitab Medemis üldjuhul kohe ning erandjuhtudel Patsiendile teatavaks tehtud ajal hiljem.
3.5. Medemis registreerib Patsiendile esimese vaba vastuvõtu või Patsiendi soovil hilisema vaba vastuvõtu.
3.6. Patsiendi registreerimisest Medemise vastuvõtule loetakse Patsiendi ja Medemise vahel sõlmituks leping Teenuse osutamiseks. Teenuse osutamise lepingu moodustavad Üldtingimused, Medemise privaatsuspoliitika[1] ning Patsiendiga suuliselt või kirjalikult kokkulepitud tingimused. Lisaks sellele reguleerivad Patsiendi ja Medemise vahelist õigussuhet Patsiendile teatavaks tehtud Medemise sisereeglid (näiteks arstide vastuvõtuajad, sisekorraeeskirjad ja ravijärjekorrad) ning samuti kohalduvad õigusaktid. Üldtingimused kehtivad Patsiendi suhtes ka Teenuse vastuvõtule registreerimistaotluse esitamisel.
4. Vastuvõtuaja tühistamine Patsiendi poolt
4.1. Juhul kui Patsient ei saa registreeritud ajal vastuvõtule tulla, teavitab ta sellest Medemist esimesel võimalusel, kuid vähemalt 48 tundi enne vastuvõtu algust, ühel järgmistest viisidest:
- telefoni teel Medemise veebilehel medemis.ee esitatud telefoninumbril ja lahtiolekuaegadel;
- Medemise vastuvõtulauas;
- e-posti aadressil info@medemis.ee;
4.2. Kui Patsient annab p-s 1 kirjeldatud nõuete kohaselt vastuvõtuajast loobumisest Medemisele teada, tühistab Medemis Patsiendi vastuvõtuaja ning registreerib Patsiendile soovi korral uue vastuvõtuaja.
4.3. Kui Patsient ei anna p-s 1 kirjeldatud nõuete kohaselt vastuvõtuajast loobumisest Medemisele teada, on Medemisel õigus nõuda Patsiendilt Medemise hinnakirjas Teenusele ette nähtud tasu Teenuse osutamiseks valmisoleku kulude katteks.
5. Vastuvõtule ilmumine
5.1. Juhul kui Patsient hilineb vastuvõtule enam kui 5 minutit, on Medemisel õigus Teenuse osutamisest keelduda ja nõuda Patsiendilt Medemise hinnakirjas Teenusele ette nähtud tasu Teenuse osutamiseks valmisoleku kulude katteks.
5.2. Patsient on kohustatud võtma Medemise vastuvõtule kaasa fotoga isikut tõendava dokumendi (ID-kaart, pass või juhiluba). Dokumendi puudumisel on Medemisel õigus Teenuse osutamisest keelduda ja nõuda Patsiendilt Medemise hinnakirjas Teenusele ette nähtud tasu Teenuse osutamiseks valmisoleku kulude katteks.
6. Teenuse osutamine ning Patsiendi ja Medemise koostöö
6.1. Patsient ja Medemise töötajad käituvad üksteisega viisakalt ja lugupidavalt.
6.2. Teenuse osutamise lepinguga kohustub Medemis osutama Patsiendile Teenust ja Patsient kohustub maksma Teenuse osutamise eest tasu vastavalt Üldtingimustele, avaldama oma parima arusaama järgi kõik Teenuse osutamiseks vajalikud asjaolud ja osutama kaasabi, mida Medemis Teenuse osutamiseks vajab.
6.3. Patsient ja Medemis teevad parima võimaliku tulemuse saavutamiseks koostööd. Patsient järgib Medemise töötaja antud soovitusi harjumuste ja elustiili muutmiseks, eesmärgiga hoida Patsiendi head tervist ja tõsta tema elukvaliteeti.
6.4. Medemisosutab Teenust üldreeglina eesti keeles ega ole kohustatud osutama Teenust üheski muus keeles. Medemis osutab Patsiendiga kokkuleppel teenust muus keeles, arvestades Patsiendi ja vastavat teenust osutava Medemise töötaja keeleoskust.
7. Tervishoiuteenuse osutamise erisused
7.1. Kui osutatavaks Teenuseks on Tervishoiuteenus, kohustub Medemis lisaks Üldtingimuste p-des 2 ja 6.3 märgitule
- teavitama Patsienti Patsiendi läbivaatamise tulemustest ja terviseseisundist, võimalikest haigustest ja nende kulgemisest, vajaliku tervishoiuteenuse kättesaadavusest, olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest võimalikest tervishoiuteenustest, välja arvatud juhul kui Patsient ei soovi teavet saada ja sellega ei kahjustata Patsiendi ega teiste isikute õigustatud huve;
- enne Tervishoiuteenuse osutamist saama Patsiendi teavitatud nõusoleku;
- hoidma saladuses Tervishoiuteenuse osutamisel teatavaks saanud andmeid Patsiendi isiku, terviseseisundi ja eraeluliste detailide kohta;
- Tervishoiuteenuse osutamise nõuetekohaselt dokumenteerima ning vastavaid dokumente säilitama.
7.2. Tervishoiuteenus peab vastama vähemalt arstiteaduse üldisele tasemele teenuse osutamise ajal ja seda tuleb osutada tervishoiuteenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega. Vajaduse korral peab tervishoiutöötaja kaasama teise spetsialisti.
7.3. Nagu ükski tervishoiuteenuse osutaja, ei saa ega tohi ka Medemis anda lubadust Patsiendi paranemiseks.
7.4. Medemis ja Tervishoiuteenust vahetult osutav tervishoiutöötaja vastutavad oma kohustuste süülise rikkumise eest Tervishoiuteenuse osutamisel, eelkõige diagnoosi- ja ravivigade ning Patsiendi teavitamise ja tema nõusoleku saamise kohustuse rikkumise eest.
7.5. Tervishoiuteenuse osutamisel vastutab Medemis ka temale teenust osutavate teiste juriidiliste isikute tegevuse ning Tervishoiuteenuse osutamiseks kasutatavate seadmete vigade eest.
7.6. Seaduse kohaselt peab Medemise ja tervishoiuteenust vahetult osutava tervishoiutöötaja vastutuse aluseks olevat asjaolu tõendama Patsient, välja arvatud juhul, kui Patsiendile tervishoiuteenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.
7.7. Patsiendi kahju hüvitamise nõude aegumistähtaeg on viis aastat alates ajast, mil ta sai teada Medemise või tervishoiutöötaja poolt Tervishoiuteenuse osutamisel kohustuse rikkumisest ja kahju tekkimisest.
7.8. Patsiendil ja Patsiendi nõusolekul tema lähedasel isikul on õigus saada teavet Patsiendi tervise ja Tervishoiuteenuse osutamisega seonduvate asjaolude kohta selleks eelnevalt kokkulepitud ajal ja viisil. Patsiendil on õigus tema terviseandmeid sisaldavate dokumentidega tutvuda ja saada neist koopiaid elektroonilises vormis, kui seadusest ei tulene teisiti. Kui Patsient soovib täiendavalt koopiaid ka paberkandjal, on need alatesleheküljest tasulised.
8. Patsiendi nõusolek tervishoiuteenuse osutamiseks
8.1. Kui osutatavaks Teenuseks on Tervishoiuteenus, osutab Medemis seda Patsiendile üksnes Patsiendi teavitatud nõusolekul.
8.2. Eelduslikult on Patsient vastuvõtule registreerimisega teadlikult avaldanud nõusolekut Tervishoiuteenuse saamiseks.
8.3. Medemis ei vastuta Tervishoiuteenuse osutamisega kaasnevate negatiivsete tagajärgede eest, kui Medemise töötaja on Patsienti võimalikest riskidest ja tagajärgedest teavitanud ning Patsient on andnud nõusoleku Tervishoiuteenuse osutamiseks.
8.4. Medemisel on õigus küsida Patsiendilt enne Tervishoiuteenuse osutamist, sealhulgas enne iga protseduuri, nõusolekut Tervishoiuteenuse osutamiseks kirjalikus (allkirjastatud) või e‑kirja vormis.
8.5. Kui Medemise töötaja hinnangul ei ole Patsient saanud aru Tervishoiuteenuse sisust või sellega kaasnevatest riskidest, on Medemisel õigus Tervishoiuteenuse osutamisest keelduda. Medemisel on õigus keelduda Tervishoiuteenuse osutamisest ka siis, kui Patsient ei anna nõusolekut Medemise töötaja poolt palutud vormis.
8.6. Patsiendil on õigus Tervishoiuteenuse osutamiseks antud nõusolek igal ajal tagasi võtta. Sellisel juhul lõpetab Medemis talle Tervishoiuteenuse osutamise viisil, mis Patsiendi tervist ei ohusta, ning küsib Patsiendilt nõusoleku tagasivõtmise kohta kirjalikus (allkirjastatud) või e-kirja vormis kinnitust. Tervishoiuteenusest loobumine nõusoleku tagasivõtmisega ei vabasta Patsienti Medemise hinnakirjas Tervishoiuteenuse eest ette nähtud tasu maksmise kohustusest Medemise kulude katteks.
8.7. Kui Patsient on piiratud teovõimega, on tema seaduslikul esindajal (alaealise lapse vanemal ja täisealisele isikule kohtu määratud eestkostjal) õigus anda Patsiendi eest teavitatud nõusolek Tervishoiuteenuse osutamiseks ja see tagasi võtta niivõrd, kuivõrd Patsient ei ole võimeline ise poolt- ja vastuväiteid vastutustundlikult kaaluma. Kui piiratud teovõimega Patsiendi seadusliku esindaja otsus kahjustab ilmselgelt Patsiendi huve, ei või Medemis seda järgida.
9. Teenuse hind ja tasumine
9.1. Patsient tasub Teenuse eest vastuvõtule registreerimistaotluse esitamise päeval kehtinud hinnakirja järgi, mis on avaldatud Medemise veebilehel medemis.ee ja on kättesaadav Medemise vastuvõtulauas.
9.2. Medemisel on õigus Teenuste hinnakirja muuta.
9.3. Haigekassa ei võta Medemise poolt Patsiendile osutatavate Teenuste eest tasumise kohustust üle.
9.4. Kui Teenuse osutamisel ilmneb vajadus või Patsiendi soov osutada Patsiendile Teenuseid või teha protseduure, millele Patsient ei ole registreerinud ja mille hind ei ole Patsiendile teada, teavitab Medemis Patsienti vastava Teenuse või protseduuri hinnast ja selgitab välja Patsiendi soovi vastavat Teenust või protseduuri saada.
9.5. Patsient tasub Teenuse eest täies mahus kohe pärast Teenuse saamist Medemise vastuvõtulauas sularahas, kaardimaksega või Medemise kinkekaardiga.
9.6. Patsiendil on õigus Teenuse eest tasuda ka järelmaksu teenusepakkujaid kasutades. Selleks tuleb Patsiendil sõlmida Medemise poolt aktsepteeritud järelmaksu teenuse pakkujaga vastav leping. Sellekohane täpsem teave on avaldatud Medemise veebilehel https://www.medemis.ee/jarelmaks/.
10. Vastuvõtu edasilükkamine Medemise poolt
10.1. Medemisel on õigus lükata Teenuse vastuvõtt edasi, kui:
- see on Medemise hinnangul Patsiendi seisundit arvestades mõistlik;
- ettenägematu töökorraldusliku probleemi (näiteks spetsialisti haigestumise või meditsiiniseadme rikke) tõttu ei ole Teenuse osutamine registreeritud vastuvõtuajal võimalik.
10.2. Medemis teavitab Patsienti vastuvõtu edasilükkamisest esimesel võimalusel ja pakub välja esimese vaba vastuvõtuaja.
10.3 Patsiendil ei ole õigust nõuda Medemiselt võimalike vastuvõtu edasilükkamisega kaasnevate kulutuste hüvitamist.
11. Teenuse osutamisest keeldumine
11.1. Medemisel on õigus Teenuse osutamise lepingu sõlmimisest keelduda või juba sõlmitud Teenuse osutamise lepingu raames konkreetse Teenuse osutamisest keelduda, kui:
- Patsient hilineb vastuvõtule vastavalt p-le 1;
- Patsient rikub oma kohustusi, mis tulenevad suuliselt või kirjalikult kokkulepitud teenuse osutamise tingimustest, Üldtingimustest või õigusaktidest;
- Patsient ei avalda Medemisele Teenuse osutamiseks vajalikku teavet;
- Patsient rikub Medemisele Teenuse osutamiseks kaasabi osutamise kohustust, sealhulgas ei nõustu põhitervishoiuteenuse osutamisega kaasnevate tervishoiuteenustega, ilma milleta ei ole põhitervishoiuteenuse osutamine otstarbekas;
- Medemise töötajal ei ole võimalik Patsiendiga temale arusaadavas keeles suhelda ning Patsiendil ei ole võimalik kaasata tõlki, mistõttu võib teenus osutuda Patsiendile ebasobivaks või tervisele ohtlikuks;
- Patsiendil esinevad vastuvõtule tulles Medemise töötaja hinnangul joobele viitavad tunnused;
- Patsient käitub Medemise töötajaga ebaviisakalt;
- Patsient rikub Medemise ruumides korda;
- Patsient rikub teiste Patsientide, Medemise töötajate või teiste Medemise ruumides viibivate isikute privaatsust, muuhulgas pildistamise, helisalvestamise või filmimisega;
- Medemise töötaja hinnangul võib Patsient ohustada Medemise töötajaid, teisi isikuid või vara;
- Patsient on Medemisele võlgu varasemalt osutatud Teenuste eest;
- Patsient soovib saada tervishoiuteenust, mille osutamine Patsiendile ei ole arstiteaduslikult põhjendatud;
- Patsiendi soovib saada teenust, mille osutamine tooks Patsiendi tervisele kaasa suurema riski kui teenuse osutamata jätmine;
- Patsient soovib saada teenust, mille osutamine võib seada ohtu Medemise töötaja või kolmanda isiku tervise;
- Medemisel ei ole tegevusloa kohaselt õigust Patsiendi soovitud teenust osutada või puudub ajutiselt erialane kompetents konkreetse teenuse osutamiseks;
- Patsient on korduvalt (vähemalt kolm) korda loobunud registreeritud vastuvõtuaegadest.
- Patsient taotleb talle Teenuse osutamist tingimustel, mis on vastuolus Üldtingimustega.
11.2. Kui Medemis keeldub Teenuse osutamisest vastavalt Üldtingimustele Patsiendist tulenevatel põhjustel, ei vabasta see Patsienti registreeritud Teenuse vastuvõtu eest tasumise kohustusest vastavalt Medemise hinnakirjale.
12. Tagasiside ja kaebused
12.1. Kui Patsiendi ja Medemise vahel tekib seoses Teenuse osutamisega erimeelsus, siis lahendatakse see läbirääkimiste teel ja ilma kolmandaid isikuid kaasamata. Kui kokkuleppe saavutamine ei õnnestu, lahendatakse vaidlus Harju Maakohtus Eesti õiguse alusel.
12.2. Patsient saab esitada Medemisele Teenuse osutamisega seotud tagasisidet, kaebusi ja ettepanekuid
- Medemise veebilehel https://www.medemis.ee/kontakt/asuva vormi kaudu;
- telefoni teel Medemise kodulehel www.medemis.ee esitatud telefoninumbril ja lahtiolekuaegadel;
- e-posti aadressil info@medemis.ee.
12.3. Patsientide poolt Medemisele esitatud kaebused registreeritakse viivituseta.
12.4. Medemis vastab esitatud kaebusele 30 päeva jooksul alates kaebuse registreerimisest. Vastus saadetakse Patsiendi esitatud e-posti või postiaadressile. Medemis ei vasta anonüümsetele kaebustele või kaebustele, milles on märgitud, et Medemise vastust ei ole vaja.
12.5 Patsiendil on õigus pöörduda Medemise tegevuse kohta hinnangu saamiseks ka vastavate järelevalveasutuste poole, sealhulgas Terviseameti (Paldiski mnt 81, 10617 Tallinn, e-posti aadress kesk@terviseamet.ee), Sotsiaalministeeriumi ja tervishoiuteenuse kvaliteedi ekspertkomisjoni (Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, e‑posti aadress: info@sm.ee) poole.
[1]Kättesaadav Medemise veebilehel https://www.medemis.ee/privaatsus/